Vanlige bilglasspørsmål

questionHvorfor skal jeg reparere en steinsprut når jeg kan skifte ruten istedenfor?

Å reparere steinsprut er billigere både for deg og forsikringsselskapet. Dessuten går det raskt. Vi reparerer skaden mens du venter og det er bedre for miljøet.

questionHvor kan jeg bestille steinsprutplaster?

Steinsprutplaster kan du bestille her. Du kan også ringe vår kundeservice på 09511 eller hente det på et av våre verksteder.

questionStemmer det at man får låne en lånebil av dere når man skifter frontrute?

Ja, det stemmer. Du kan faktisk velge mellom lånebil og elsykkel. Det er helt kostnadsfritt og 5 mil inngår dersom du velger lånebil. Sykle kan du gjør så langt du vil. Bestill din lånebil eller elsykkel når du bestiller time til skift av frontrute.

questionHvor stor steinsprut kan man reparere?

Steinsprut opptil 3 cm kan man normalt reparere. Er skaden større må man vanligvis skifte hele ruten.

questionHvor mye koster det å skifte frontrute når man har forsikring?

Det kommer an på hvilket forsikringsselskap og hvilken bilmodell du har. Egenandelen og dermed kostnaden du har, varierer mellom kr 1500.- og kr 3000.-.

questionHvor mye koster det å reparere steinsprut når man har forsikring?

Du betaler kun egenandelen til ditt forsikringsselskap. Den varierer mellom kr 3 og kr 200.- avhengig av hvilket forsikringsselskap du har.

questionHvor lang tid tar det å reparere en steinsprut?

Det tar mellom 30 og 45 minutter og du kan vente hos oss mens vi reparerer skaden.

questionHvor lang ventetid er det på å skifte frontrute?

Ofte kan vi skifte ruten samme dag dersom du ringer oss. Men avhengig av sesong så kan ventetiden være mellom 1 og 5 arbeidsdager. Selve ruteskiftet gjør vi på dog samme dag som du leverer bilen og du har fri tilgang på lånebil i mellomtiden.

questionMå jeg kontakte forsikringsselskapet mitt før jeg skifter ruten?

Nei, vi ordner kontakten med forsikringsselskapet ditt. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut en forenklet skademelding som du kan hente her og ta med når du leverer bilen din.

questionEr dere sertifiserte og i så fall hvordan?

Kvalitet ISO9001 og Miljø ISO14001. Vårt mål er at du som kunde skal oppleve et tilfredsstillende service og kvalitetsnivå samt redusere vår økologiske påvirkning på miljøet. For å nå disse målene jobber vi med stadige forbedringer for å sikre kvaliteten på vårt arbeide og forebygging av forurensning.